Web_header_2.0

2016 > 09

OK, det kanske är jag som är lite efter men när jag fick min nya iPhone och började surfa runt bland inställningarna så hittade jag den fantastiska funktionen "Night Shift". Dvs möjligheten att ändra ljuset på telefonens skärm för att lättare kunna somna på kvällen! (fler tips för att sova bättre finns i tidigare inlägg och även i nyhetsbrev nr 5).

Jag har schemalagt telefonen att varje kväll slå på Night Shift kl . 20.00 och slå av igen 07.00 och det funkar jättebra att kunna använda skärmen ändå trots ett gulare ljus.

För iPhone - Gå in under inställningar och välj "Visning och ljusstyrka", klicka på "Night Shift", ställ in tider eller aktivera manuellt. Hittar du inte funktionen kan du behöva uppdatera till senare iOS.

För androidtelefoner och datorn kan du ladda ner appen Twilight eller F.lux
 

Etiketter: sömn

Snart startar vi Veckans Utmaning!

Att anmäla sig till Veckans Utmaning innebär att du varje söndag under 10 veckor får ett mejl med en utmaning att göra kommande vecka. Första utmaningen kommer söndagen den 16/10!
  
Målet med alla utmaningar är att du ska uppleva att du frigör tid, ökar din energi och ditt välmående, känner dig mer produktiv och mindre stressad.

Vi vill att du ska få testa på olika övningar, verktyg, metoder och tankesätt och efter att veckan gått kan du avgöra ifall det var något för dig som du kanske vill fortsätta med.
 
Tanken är också att det ska vara lätt att få tid att göra utmaningarna i vardagen så de kommer tidsmässigt inte kräva så mycket av dig. Om du inte vill förstås för det går att öka svårighetsgraden.
 
Vi kommer även via TimeFinders hemsida, Facebook och LinkedIn peppa dig och komma med ytterligare tips och råd och dela ut lite extra bonusar längs vägen så se gärna till att gilla oss där så håller du dig lättare uppdaterad. Där kommer det även att finnas möjlighet att kommentera och dela med sig av egna erfarenheter.
 
Allt är såklart helt gratis och du väljer ifall du vill göra alla utmaningar eller bara några stycken!
 
Om du inte redan gjort det så anmäl dig via den här länken. Du kommer då också fortsättningsvis att få vårt nyhetsbrev en gång i månaden ifall du inte redan får det.

Uppmana gärna kollegor, vänner och bekanta att också anmäla sig så kan ni peppa och pusha varandra!

Kanske har du hunnit vara tillbaka på jobbet någon månad. Förhoppningsvis har du med tanke på det fantastiska vädret (åtminstone i flera delar av Sverige) kunnat behålla en skön sommarkänsla.
 
Jag tänkte ta upp det här med glädje och lycka, hur du själv kan påverka den och hur du tack vare den också lättare kan lyckas på jobbet!
 
Det är säkert ingen nyhet för dig att positiva känslor, glädje och lycka kan få dig att må bättre, men har du tänkt på att det även kan få dig att:
 

  • Känna dig mindre stressad
  • Bli mer effektiv och produktiv
  • Bli mer kreativ
  • Lättare vilja hjälpa andra
  • Bli mer generös

 
Helt enkelt är det så att om du känner dig positiv kommer du, förutom att må bättre och känna dig glad och lycklig i största allmänhet, även kunna lyckas bättre på jobbet.

Om du jobbar i Outlook 2013 kanske du har hunnit irritera dig på mappen "övrig e-post" där Microsoft i all välmening ska hjälpa oss att rensa lite i inkorgen, men det blir lätt tokigt och risken är stor att felaktiga mail hamnar där. Kruxet är att du kan inte göra något åt detta från din "skrivbords-version" av Outlook utan du måste logga in via webmailen för att ändra inställningarna. I dokumentet nedan hittar du instruktioner. Lycka till!

Instruktion för att ändra inställningar för övrig e-post