Web_header_2.0

2016 > 01

I vårt senaste nyhetsbrev gav vi tips på hur fysisk aktivitet omgående kan öka både din effektivitet och produktivitet.

Träning kan bland annat ge dig ny mental energi inför det viktiga kundmötet eller minska känslan av stress. Hur bra är inte det!? 

För att hjälpa er lite extra på traven vill vi tipsa om en riktigt bra bok inom ämnet: 
Lust att träna : kom igång och behåll din motivation med Oscar Jöback.

Det här tipset kommer att ge en annorlunda vinkling på varför fysisk aktivitet är ett effektivt nyårslöfte som kan ge resultat direkt.

Vi brukar säga att hållbar effektivitet inte är en s k quick-fix och det är det inte heller för att skapa långvariga och hållbara resultat, men det här tipset kan faktiskt ha en direkt effekt här och nu.

Vi vet ju hur bra det är att röra på oss utifrån ett hälsoperspektiv och hur det ofta på ett positivt sätt påverkar vårt förhållande till mat, vårt humör, vår förmåga att prestera osv.

Att träna regelbundet är såklart jättebra och det ska vi försöka göra. Det du kanske däremot inte visste är hur även kortare punktinsatser av fysisk aktivitet kan hjälpa dig att bli mer effektiv och produktiv i stunden. Faktum är att lite motion vid rätt tillfälle kan hjälpa dig att omgående och upp till flera timmar direkt efteråt:

  • Tänka klarare
  • Lättare behålla fokus
  • Få ny mental energi
  • Minska känsla av frustration, oro och stress
  • Bli på bättre humör